De reeds sterke Camry wordt op prijs gesteld voor zijn design, comfort, veiligheid en hybride technologie en werd nu verbeterd met een dynamischer design en geactualiseerde technologie.
De Camry Hybride komt voort uit de Toyota New Global Architecture (TNGA) technische en ontwerpfilosofie van Toyota. TNGA combineert op rijplezier gerichte eigenschappen voor liefhebbers en een aantrekkelijke vormgeving met een uitstekende bouwkwaliteit, betrouwbaarheid en veiligheid.
Als concurrerend en interessant alternatief voor het bestaande aanbod in dit segment dankzij zijn krachtige 2,5-liter, 218 DIN pk zelf-opladende hybride elektrische aandrijflijn en sterke restwaarden is de Camry Hybrid duidelijk gericht op de markt voor wagenparken, die goed is voor 85% van de totale autoverkoop.
De geactualiseerde 2020 Camry Hybrid bezit nog steeds alle kernwaarden die het model zo populair hebben gemaakt – de hoogste niveaus voor kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid in zijn segment. Maar nu heeft hij een eleganter, dynamisch frontdesign, herwerkte 17” en 18” lichtmetalen velgen en een nieuwe exterieurkleur.
ELEGANTER, DYNAMISCH EXTERIEURONTWERP
De voorzijde van de 2020 Camry Hybrid werd opnieuw ontworpen, met een nieuwe voorbumper en boven- en ondergrilles, waardoor de wagen meer dynamiek krijgt, meer prestige en een breder ogend postuur.
Nieuw ontworpen 17” en 18” lichtmetalen velgen zijn verkrijgbaar – de eerste variant met gedraaide V-vormige spaken voor een subtiele, sportieve indruk; de tweede variant met afgestemde paren slanke, glanzend afgewerkte spaken gecombineerd met gedraaide donkere spaken voor een behendig en dynamisch uitzicht.
De 2020 Camry Hybrid wordt verder verfijnd door de nieuwe elegante kleur Deep Metal Grey en een kleurwijziging voor de achterlichtclusters.
BIJGEWERKTE INFOTAINMENT EN INTERIEURAFWERKINGEN
Het geüpgradede interieur omvat een nieuw, zwevend, 9” infotainment-aanraakscherm, dat hoger op het dashboard is geplaatst voor een betere zichtbaarheid en meer gebruikscomfort.
Met mechanische knoppen en meters voor meer bedieningsgemak in alle rijomstandigheden reageren de software en het scherm van het bijgewerkte multimediasysteem sneller. Bovendien is zowel Apple CarPlay® als Android Auto™ voorzien voor smartphone-integratie.
Deze technologie-updates worden aangevuld met een nieuw ontwikkelde Beige of Black premium lederen stoelbekleding met stijlvolle perforaties in visgraatpatroon om de ventilatie van de stoelen te bevorderen. Een nieuwe Black lederachtige stoel met stoffen inzet is ook verkrijgbaar.
De verfijning en het prestige worden verder verbeterd doordat de versiering van het instrumentenpaneel, het consolepaneel en het deurschakelaarpaneel nu wordt aangeboden in twee nieuw ontwikkelde afwerkingen: Black Engineered Wood – een elegant composietpatroon met rechte lijnen die elkaar overlappen in een organisch basispatroon; en een Titanium Line Pattern – een contrastarm, regelmatig geometrisch patroon dat een harmonieus, driedimensionaal gevoel creëert.
VERBETERDE TOYOTA SAFETY SENSE-SYSTEMEN
De 2020 Camry Hybrid is uitgerust met de nieuwste versie van Toyota Safety Sense – een reeks actieve veiligheidstechnologieën die zijn ontworpen om aanrijdingen in uiteenlopende verkeerssituaties te helpen voorkomen of beperken.
Het Pre-Collision System (PCS) is uitgebreid met talrijke nieuwe functies. Ze omvatten “front-to-front” detectie van tegemoetkomende voertuigen overdag, Emergency Steering Assist (ESA) en Intersection Turn Assistance. Intersection Turn Assistance waarschuwt de bestuurder en remt automatisch als de bestuurder links of rechts afslaat voor een voertuig dat in de tegenovergestelde richting aankomt, of een voetganger die na het afslaan de straat in tegenovergestelde richting oversteekt.
Verdere nieuwe rijhulpsystemen en veiligheidsverbeteringen zijn Full Range Adaptive Cruise Control (ACC), gecombineerd met Road Sign Assist (RSA) tot Intelligent Adaptive Cruise Control, waardoor de rijsnelheid eenvoudig wordt aangepast aan de toegelaten snelheid op verkeersborden, en een nieuwe Curve Speed Reduction-functie.
Een ander systeem, Lane Trace Assist (LTA), helpt om in het midden van de rijstrook te blijven en als het oordeelt dat het risico bestaat dat het voertuig afwijkt van de rijstrook, oefent het stuurkracht uit om te voorkomen dat het voertuig de rijstrook verlaat. Tot de verbeteringen van het LTA-systeem behoren een meer nauwkeurige rijvakdetectie, een snellere heractiveringstijd na verandering van rijvak; een grotere tegenstuurhoek om luchtturbulentie tegen te gaan bij het inhalen van grote vrachtwagens en om meer stabiliteit in rechte lijnen te verzekeren; vroeger opmerken van een bochtradius die te scherp is voor het systeem; en vergrote stuurwielkracht om de LTA actief te houden bij hogere rijsnelheden.
De verkoop van de 2020 Camry Hybrid begint deze herfst in heel West-Europa.