BMW 220i Coupé
De nieuwe BMW 2 coupé kende zijn wereldpremière op het Goodwood Festival of Speed in juli 2021. Een fris, jeugdig design met een extraverte uitstraling met perfect uitgebalanceerde rijeigenschappen, dat is althans wat BMW ons belooft.
Met zijn lengte van 4.53m werd hij wat forser dan zijn voorganger maar werd hij wel 28mm lager. Vooraan merk je vooral de lange motorkap, de uitgesproken bumper en de scherpere led koplampen. De grijze kleur van onze testversie in combinatie met de zwarte details geven een sportieve en dynamische look en dat is toch wat je wil bij een premium coupé zoals deze. De grote glasoppervlakken en de aflopende daklijn monden uit in een korte kofferdeksel met spoilerlip. Deze geven samen met de bredere wielkasten achteraan, verdonkerde achterlichten en dubbele uitlaat de 220i een krachtige achterkant.
De BMW 220i is een compacte premium coupé van die veel te bieden heeft voor zijn grootte. Het interieur is goed ontworpen en er is gebruik gemaakt van materialen van hoge kwaliteit. Bovendien is het dashboard gemakkelijk te bedienen en heeft het een moderne uitstraling. Wij blijven natuurlijk fan van de fysieke knoppen voor de bedieningen waar men bij BMW voorlopig nog voor opteert oa de makkelijke bediening van de drie-zone airco of de DAB radio. Alles wat je aanraakt van bedieningen en materialen voelen echt wel premium aan. Het infotainmentscherm laat zich bedienen via touch of met de bedieningsknop in de middenconsole maar vraagt toch wat gewenning.
Het enige nadeel van de BMW 220i is de beperkte ruimte op de achterbank en de bagageruimte. Dit kan lastig zijn voor mensen die veel spullen willen meenemen of passagiers hebben op de achterbank. Maar je koopt natuurlijk geen BMW 220i coupé voor de riante (koffer)ruimte, maar je kan er wel 390 liter laadvolume in kwijt.
Een van de grootste voordelen van de BMW 220i is de rijervaring. De auto rijdt soepel en is zeer wendbaar, waardoor het ideaal is voor stedelijke omgevingen. Hij heeft verschillende rijmodi die kunnen worden aangepast aan de voorkeuren van de bestuurder, waardoor de rijervaring nog persoonlijker wordt.
Op het gebied van prestaties presteert de BMW 220i ook goed. Hij heeft een 2.0-liter viercilinder benzinemotor die 184 pk levert en is gekoppeld aan een acht traps automatische transmissie. Een motor die perfect aangemeten is bij deze coupé en waardoor hij een sportief en speels (achter)kantje krijgt. Dit zorgt ook voor een snelle acceleratie, de 220i brengt je in een vlotte 7,5 seconden naar de 100 per uur. Het verbruik lag tijdens onze testperiode rond de 8,5 liter. Het sportieve onderstel zorgt voor een goede baanvastheid maar zonder beenhard te zijn, je behoudt nog comfort en een scherp stuurgevoel.
Kortom de BMW 220i is een uitstekende keuze voor jonge mensen wie op zoek zijn naar een compacte sportieve coupé met goede prestaties en een hoogwaardig interieur. Als je je kan vinden in de toch al best stevige startprijs van 40900€ of zelfs 55000€ zoals voor onze testwagen met m-pakket dan krijg je veel fun en kwaliteit in een compacte wagen.
Lotus Eletre S
Lotus Eletre S Het iconische Britse merk Lotus Cars opgericht door ontwerper en uitvinder Anthony Colin Bruce Chapman kennen we al sinds 1948. Op een
30 years of the Škoda Felicia
30 years of the Škoda Felicia De Škoda Felicia werd in oktober 1994 geïntroduceerd als een moderne vijfdeurs hatchback opvolger van de Favorit. Zes maanden
Nieuwe Opel Mokka vanaf €25.800
Nieuwe Opel Mokka vanaf €25.800 Modern, compact, met een onmiskenbare stijl – dat is de Opel Mokka. Met zijn gedurfde en puur design is de
Fiat 500e Giorgio Armani Collector’s Edition
Fiat 500e Giorgio Armani Collector’s Edition Het promoten van elektrische voertuigen is essentieel voor het bouwen aan een duurzamere toekomst en is een topprioriteit voor
Jeep® en The North Face bundelen krachten voor speciale Jeep Avenger 4xe
Jeep® en The North Face bundelen krachten voor speciale Jeep Avenger 4xe Jeep® en The North Face hebben de handen ineen geslagen voor de creatie van
NIO ET7 Long Range
NIO ET7 Long Range NIO laat de Belgen voorlopig nog op hun honger zitten en zwijgt in alle talen over een Belgische introductiedatum. Het werd