Voor al jouw informatie over de automotive wereld
Infomotive.be
Voor al jouw informatie over de automotive wereld

Eerste test: Jeep Avenger

Nog maar net geïntroduceerd en direct ‘’Auto van het jaar 2023” en “Beste gezins-SUV” , zo maakt de eerste volledige Jeep Avenger een opvallende intrede in het B-SUV segment. De verkoopscijfers gingen vlot de hoogte in en bereikten al snel meer dan 25600 verkochte exemplaren waarvan al meer dan 900 in de Belux. De Jeep Avenger is met zijn lengte van 4,08 meter de meest compacte Jeep.

De Avenger is een belangrijke nieuwe speler binnen het Jeep assortiment, net zoals de Jeep Willy’s revolutionair was zorgt de Avenger voor een (elektrische)revolutie binnen het merk. De eerste emissievrije jeep is van bij het begin ontworpen om het DNA van jeep te verpakken in een compacte, robuuste en coole SUV voor alledaags gebruik maar ook zeker voor off-road gebruik. De waarden van Jeep, vrijheid, avontuur, authenticiteit en passie blijven hierbij hoog in het vaandel.

Qua looks blijft hij Jeep helemaal trouw, zijn stoere karakter maar dan in een fris en vernieuwend elektrisch jasje. De 7 herkenbare elementen in de grille, ook al is hij elektrisch, zorgen samen met de donkere koplampen voor een krachtige look.

En laat je vooral niet misleiden door zijn afmetingen, de Avenger biedt best wel heel wat binnenruimte, volwassenen hebben vooraan maar ook achteraan voldoende plaats. De kofferruimte biedt je 355 liter aan opslagruimte en in het interieur nog eens 34 liter aan opbergruimte.

Om alle Jeepers te verwennen is er gezorgd voor een groot gebruiksgemak met een volledig digitaal dashboard met 2 keer een 10,25” scherm. Personaliseerbaar naar wens met widgets of met draadloze CarPlay of Android Auto. De navigatie draait op TomTom software en de gehele Avenger wordt up to date gehouden via over the air updates. En over updates gesproken, het geluidje van de richtingaanwijzer kan er één gebruiken want deze zorgt voor irritatie…

Een reeks aan geavanceerde veiligheids- en assistentiesystemen (ADAS) maken autonoom rijden op level 2 mogelijk: Blind Spot Monitoring, Autonomous Emergency Braking met bescherming van voetgangers en fietsers, automatisch parkeren en achteruitrijcamera met 180°-weergave en vogelperspectief.

De Jeep Avenger deelt zijn platform oa met de DS 3 uit moederbedrijf Stellantis, het nieuwe eCMP2-platform biedt de 400V elektromotor en een 54 kWh batterij. De elektromotor op de vooras levert 115 kW (156 pk) vermogen en 260 Nm koppel en het neemt 9s in beslag om de 100 te bereiken. Maar dankzij het instant maximumkoppel voelt hij wel sneller aan, de topsnelheid ligt op 150km/h.

De batterij kan herladen worden via maximum 100kW of via een wisselstroom lader van 11kWh dit vraagt rond de 5u om de Avenger volledig vol te laden. Het onderstel zorgt voor een sportief maar vooral comfortabele rijdynamiek.

De prijzen voor de eerste volledige Jeep starten bij 38.500€ voor de Avenger trim, daarop volgt de Longitude aan 39.500€, de Altitude aan 41.500€ en the top off the line Summit bestel je voor 43.500€.

Ga de Jeep Avenger zeker zelf ontdekken tijdens de ontdekkingsdagen van 15 tot 24 juni bij alle Jeep dealers.

KIA EV9 GT-Line

KIA EV9 GT-Line De KIA EV9 is een wagen die best wel voor wat commotie zorgt wat betreft het design, we kregen zelden zoveel opmerkingen.

Lees verder »

Audi A3 allstreet 40 TFSI e

Audi A3 allstreet 40 TFSI e Met zijn karakteristieke offroaddesign en grotere bodemvrijheid onderscheidt de A3 allstreet zich van bij de eerste aanblik van de

Lees verder »