Exterieur:
Accu en laden:
Bij Mercedes staan (elektrisch) rijplezier en het gebruiksgemak op de voorgrond.Wat zich bij deze plug-in hybride uit in toch wel vrij lange elektrische kilometers.Mercedes geeft aan dat je met de lithium-ion-hoogspanningsaccu met een totale capaciteit van 15,6 kWh ongeveer 71 – 79 km kan rijden (NDEC). Wij deden dit in vriesweer en een aangepaste rijstijl in ongeveer 10km minder dan opgegeven en waren daardoor best aangenaam verrast. Bij woon-werk verkeer moesten we slechts 1x elektrisch bijladen tijdens de hele week.Thuis aan de stekker kan je hem volledig opladen in ongeveer 5,5u.Doe je dit aan een snellader, kan je in 25 minuten tijd de batterij van 10 tot 80 % opladen.
Interieur:
Onze aandacht wordt onmiddellijk getrokken door het zeer fraai uitziend design. Mercedes Benz zelf spreekt van het “Wrap around” effect.
Mij hebben ze hiermee in ieder geval ingepakt.
Het ziet er niet alleen zeer stijlvol en fraai uit maar dankzij MBUX (Mercedes Benz User Experience) kan je net zo communiceren zoals je dat met andere personen doet, niet enkel en alleen door spraak, maar ook door Touch en gebaren.
Verder zie je dat er hoogwaardige materialen gebruikt zijn. Deze AMG-line uitvoering is zeer mooi afgewerkt over het ganse interieur.
De navigatie werkt met augmented reality, dit betekent dat virtuele elementen toegevoegd gaan worden aan bepaalde beelden. Het navigeren gaat hierdoor een heel stuk aangenamer.
De voorzetels voelen heel comfortabel aan en zijn makkelijk in te stellen.
Wij reden er zowel korte en langere afstanden mee en hadden geen problemen met zithouding of comfort.
Technologie:
Rijprestaties en rijgedrag:
Veiligheid:
Conclusie:
Plus
Min