100% ELECTRISCHE CITROËN Ë-C4 X
EEN UNIEK ALTERNATIEF DAT DE ELEGANTIE VAN EEN FASTBACK, DE ALLURE VAN EEN SUV EN DE TIJDLOZE VERFIJNING VAN EEN RUIME VIERDEURS COMBINEERT
- Citroën onthult een nieuw, elegant, aantrekkelijk en betaalbaar alternatief voor de klassieke middelgrote berlines en SUV-modellen.
- De ë-C4 X combineert de elegantie van een fastback silhouet, de moderne allure van een SUV en, met een lengte van 4,60 m, het tijdloze cachet van een ruime 4-deurs.
- Deze nieuwe aanwinst zal een belangrijke bijdrage leveren aan de internationale groei van de commerciële resultaten van Citroën, met name in het Midden-Oosten en Afrika.
- Het zal ook bijdragen tot de versnelling van de energietransitie met ë-C4 X, een aantrekkelijke combinatie van design, comfort en ruimte aan boord in 100% elektrische en emissievrije vorm, ongeëvenaard op de markt.
- De ë-C4 X biedt een actieradius tot 360 km in de WLTP-cyclus met een elektrische motor van 100 kW en 136 pk, evenals een snelle oplading van 100 km/10min bij 100 kW in gelijkstroom.
- De ë-C4 X biedt een state-of-the-art niveau van connectiviteit dankzij de intuïtieve MyCitroën Drive Plus infotainment interface, geïntroduceerd op de New Citroën C5 X.
- Ze leggen de nadruk op het comfort en een serene totaalervaring, dankzij de ultragrote knieruimte achteraan, een enorme bagageruimte van 510 liter en een elektrische motor die garant staat voor een stille, trillingsvrije toegang tot de stedelijke ruimte, 24 uur per dag en 7 dagen per week.
- Ze onderscheiden zich door hun comfort aan boord dankzij het exclusieve Citroën Advanced Comfort-programma, met onder meer de Advanced Comfort-zetels en de Citroën Advanced Comfort®-ophanging.
De New ë-C4 X behoort onbetwistbaar tot de jongste generatie van de Citroën-familie door een stijl en een concept te bieden die opvallen. Ze bieden iets nieuws, fris en unieks voor klanten die op zoek zijn naar een stijlvol alternatief voor de talloze hatchbacks en SUV’s die al beschikbaar zijn.
“ë-C4 X onderscheidt zich van de massa – ze behouden de het lijnenspel en de designtaal van Citroëns silhouetten aan de voorkant, maar als je rond de auto loopt, zie je dat hun silhouet heel anders is – veel dynamischer en aantrekkelijker”, zegt Pierre Leclercq, Citroëns Style Director. “We wilden lengte toevoegen voor extra comfort voor de passagiers achteraan en een zeer grote bagageruimte, om tegemoet te komen aan de behoeften van klanten die de voorkeur geven aan een meer traditionele bagageruimte en aan die van de particuliere verhuurmarkt, maar zonder dat hij er omvangrijk of onaantrekkelijk uitziet.
Daarom hebben we elk deel zo ver mogelijk naar voren geschoven om een fastback daklijn te creëren die naadloos overgaat in de achterklep en vervolgens via het gebeeldhouwde achterpaneel naar de bumper. Dit wordt gecombineerd met een hogere rijhoogte en beschermende afwerking om zijn lengte te verhullen en de indruk te wekken adt hij naar voren veert,en een sportieve spirit uitstraalt”, zegt Pierre Leclercq.
Met een lengte van 4.600 mm past de New ë-C4 X perfect in het Citroën-gamma tussen de 4.360 mm C4 hatchback en de 4.800 mm C5 X. Hun wielbasis van 2,67 m is identiek aan die van de C4 hatchback (beide zijn gebaseerd op het CMP-platform).
Van de zijkant gezien vloeit de dynamische daklijn van de auto sierlijk over van de bovenkant van de voorruit naar het bovenste paneel van de achterklep om een sterk fastback-silhouet te creëren, ver van het ietwat onhandige uiterlijk dat vaak bij langere crossovers te zien is, terwijl de achteroverbouw op slimme wijze de lengte verbergt die nodig is om de grote bagageruimte van 510 liter te herbergen. De aerodynamica is geoptimaliseerd dankzij de snelle en zuivere daklijn van de carrosserie, wat resulteert in een luchtweerstandscoëfficiënt van CX 0,29, wat ook de actieradius en het brandstofrendement ten goede komt: de nieuwe ë-C4 X 100% elektrisch haalt 360 km in WLTP-cyclus.
De achterklep, die naar de achterbumper toe omlaag klapt, is strak en overzichtelijk, met een vloeiend geïntegreerde spoiler aan de bovenzijde, bekroond door subtiele vouwen en Citroen-letters in het midden. Het paneel zelf helt lichtjes af naar de voorkant van de auto, wat de prestigieuze look van het achterste design versterkt en de energieke houding accentueert.
Opvallende nieuwe LED-achterlichten volgen de signatuur van de koplampen. Zij zijn aan weerszijden van de kofferopening geplaatst en volgen de gebeeldhouwde lijnen van de kofferopening, die doorlopen tot in de hoeken en langs de zijkanten van de auto. Ze eindigen in de vorm van een pijl voor de achterklep, waardoor het dynamische silhouet nog wordt versterkt.
Onder de kofferopening is de achterbumper gebeeldhouwd en de onderste bumperrand is afgewerkt in matzwart voor bescherming en duurzaamheid. De hoogglanzend zwarte inzetstukken zorgen voor extra dramatiek en elegantie, terwijl de kenmerkende scoops aan de buitenkant herinneren aan de robuustheid van de C5 Aircross.
De grote wielen van 690 mm, in combinatie met een korte overhang vooraan, geven hem een verhoogde houding die een hogere rijpositie opwekt en bestuurders geruststelt met zijn evenwichtigheid. Matzwarte wielkastbeschermers en onderste carrosserieskirts met Airbump®-panelen en gekleurde inzetstukken versterken het gevoel van kracht en bescherming.
De vertrouwde voorkant is voorzien van Citroëns kenmerkende afgeronde design. De hoge, horizontale motorkap wordt onderbroken door holle inkepingen en de karakteristieke chromen chevrons strekken zich uit over de breedte van de carrosserie, verlengd door de dubbelhoge koplampen met Citroën LED Vision verlichtingstechnologie om het hightech DNA van de auto te versterken en een maximale zichtbaarheid te bieden.
De matzwarte onderrand van de voorbumper is verbonden met de zij- en achterbeschermingselementen, terwijl de luchtinlaatroosters gebruik maken van een ‘macro chevron’-patroon dat vergelijkbaar is met dat van het 19-19 concept en dat ook op recente modellen te zien was. De zeshoekige onderste grille wordt aan weerszijden geflankeerd door opvallend gevormde mistlampen.
KIA EV9 GT-Line
KIA EV9 GT-Line De KIA EV9 is een wagen die best wel voor wat commotie zorgt wat betreft het design, we kregen zelden zoveel opmerkingen.
Audi A3 allstreet 40 TFSI e
Audi A3 allstreet 40 TFSI e Met zijn karakteristieke offroaddesign en grotere bodemvrijheid onderscheidt de A3 allstreet zich van bij de eerste aanblik van de
Kia vindt de EV6 opnieuw uit
Kia vindt de EV6 opnieuw uit Kia heeft de nieuwe EV6 onthuld, een verbeterde versie van het eerste EV-model op basis van het elektrische Global
Nieuwe Jeep® Avenger MY25
De nieuwe Jeep® Avenger MY25 Het merk Jeep® is verheugd om de opening van de bestellingen voor de langverwachte Jeep Avenger MY25 aan te kondigen,
Volvo EX30 Twin Motor Performance
Volvo EX30 Twin Motor Performance Eerder dit jaar konden we al kennismaken met de Volvo EX30 single motor longrange voor een uitgebreide test. Nu een
‘S werelds meest zilveren Civic e:HEV
‘S werelds meest zilveren Civic e:HEV Honda heeft een unieke Civic e:HEV onthuld, gespoten in de meest zilveren lak ter wereld, om het 25-jarig jubileum