Voor al jouw informatie over de automotive wereld
Infomotive.be
Voor al jouw informatie over de automotive wereld

Nieuwe spannende motoren voor de DS 9

DS 9 E-TENSE 4×4 360 : 360 pk en vierwielaandrijving met de expertise van DS PERFORMANCE.

Onder leiding van DS Performance, dat alle Formule E-titels in 2019 en 2020 in de wacht heeft gesleept, hebben de ontwikkeling en verfijning van de motor en ophanging van de DS 9 E-TENSE 4×4 360 geresulteerd in een uitzonderlijk weggedrag. De dynamische sereniteit die de klanten van DS Automobiles zijn gaan waarderen, heeft nieuwe hoogten bereikt.

DS 9 E-TENSE 4×4 360 heeft specifieke voor- en achterassen met bredere banden. Het remsysteem is versterkt met vierzuigerremklauwen voor een betere krachtverdeling onder zware belasting, met schijven van 380 mm x 32 mm vooraan (+ 50 mm x 2 mm in vergelijking met DS 9 E-TENSE 225) en 290 x 12 mm achteraan. Net als bij de eenzitterkampioen Formule E wordt mechanische kracht alleen geleverd wanneer dat nodig is, na energieterugwinning. De dempers, veren en anti-roll bar zijn specifiek, net als de motor mapping. Ongeacht het uitrustingsniveau is DS ACTIVE SCAN SUSPENSION standaard, zodat u kunt profiteren van het DS-onderstel van de 21e eeuw, dat het gedempte comfort van een grote statussedan combineert met de dynamiek van een Grand Tourisme.

Een viercilindermotor van 200 pk en twee elektrische aandrijvingen, de ene met 110 pk (geïntegreerd in de voorversnellingsbak) en de andere met 113 pk (gekoppeld aan de achteras), worden vergezeld door een intelligent vierwielaandrijvingssysteem. De 11,9 kWh batterij profiteert van geavanceerd management om energie te besparen en aan verschillende eisen te voldoen.

In de emissievrije modus legt de DS 9 E-TENSE 4×4 360 52 kilometer af op de WLTP stadscyclus of 47 kilometer op de WLTP gecombineerde cyclus.

Het brandstofverbruik is beperkt tot 1,8 liter/100 km met een gecertificeerde CO2-uitstoot van 41 gram/km volgens de WLTP-cyclus.

De topsnelheid van de DS 9 E-TENSE 4×4 360 is elektronisch begrensd op 250 km/u, met de mogelijkheid om 140 km/u te halen op uitsluitend elektrische aandrijving. De 0 tot 100 km/u tijdlimiet is 5,6 seconden.

Naast de exclusieve 20-duims lichtmetalen velgen van MUNICH en de remklauwen van DS PERFORMANCE, heeft de DS 9 E-TENSE 4×4 360 ook specifieke badges in de kleuren van DS PERFORMANCE op de voorkant en op het kofferdeksel.

DS ENERGY COACH : een exclusieve applicatie
De DS ENERGY COACH-toepassing, die werd ontwikkeld in samenwerking met DS Performance en tweevoudig Formule E-kampioen Jean-Eric Vergne, helpt de bestuurder om tijdens de vertragingsfases optimaal energie te regenereren. De scores worden op het centrale scherm getoond.

De assemblage van het mechanische gedeelte en de bodemhefinrichting van de DS 9 E-TENSE 4×4 360 gebeurt in de fabriek van Poissy in Frankrijk.

 

Prijzen Belux (BTWI) :

DS 9 E-TENSE 4×4 360 PERFORMANCE LINE + : €64.990 BTWI

DS 9 E-TENSE 4×4 360 RIVOLI + : €68.990 BTWI

 

DS 9 E-TENSE 250 : 70 km autonomie

De DS 9 E-TENSE 250 beschikt over een 4-cilinder PureTech-motor met 200 pk, voorzien van een elektrische machine van 80 kW (110 pk). Een nieuwe 15,6 kWh batterij levert tot 70 km op de WLTP stadscyclus of 61 km op de WLTP gecombineerde cyclus. Met de 7,4 kW-boordlader kan in 2 uur en 23 minuten van 0-100% worden geladen.

De CO2-uitstoot daalt tot slechts 26 gram per kilometer, met een gecertificeerd brandstofverbruik van 1,1 liter/100 km volgens de gecombineerde WLTP-cyclus.

De topsnelheid van de DS 9 E-TENSE 250 is elektronisch begrensd op 240 km/u, met de mogelijkheid om 135 km/u te halen op uitsluitend elektrische aandrijving. Van 0 tot 100 km/u bedraagt 8,1 sec.

Prijzen Belux (BTWI) :

DS 9 E-TENSE 250 PERFORMANCE LINE + : €55.990 BTWI

DS 9 E-TENSE 250 RIVOLI + : €59.990 BTWII

KIA EV9 GT-Line

KIA EV9 GT-Line De KIA EV9 is een wagen die best wel voor wat commotie zorgt wat betreft het design, we kregen zelden zoveel opmerkingen.

Lees verder »

Audi A3 allstreet 40 TFSI e

Audi A3 allstreet 40 TFSI e Met zijn karakteristieke offroaddesign en grotere bodemvrijheid onderscheidt de A3 allstreet zich van bij de eerste aanblik van de

Lees verder »