Voor al jouw informatie over de automotive wereld
Infomotive.be
Voor al jouw informatie over de automotive wereld

Toyota Corolla Touring Sports

Toyota versterkt één van zijn bestsellers met de nieuwste 5de generatie zelf opladende hybridetechnologie en het nieuwste Toyota Smart Connect multimediasysteem, de Toyota Corolla TS.

De nieuwe Toyota Corolla TS heeft aan de buitenzijde enkele updates gekregen zodat hij een meer verfijnde en eigentijdse uitstraling heeft. Zo zijn er wijzigingen aan de voorgrille, de vormgeving rond de mistlichten vooraan en de vernieuwde led-dagrijlichten die de wagen wel een stoerdere look geven. Toyota heeft ook twee nieuwe kleuren Metallic Grey en de kleur van onze testwagen Juniper Blue.

We stappen in de wagen en zien een mooi verzorgd interieur waar gewerkt is met verschillende soorten materialen. Voor ons staat de nieuwe digitale cockpit, een 12.3” scherm wat standaard op alle Corolla-versies te vinden is. Hier vind je al de standaard info, snelheid, recuperatie en zoveel meer, je kan de layout wijzigen naar eigen voorkeur. In deze Premium versie beschik je over een 10.5” HD-scherm waar je al je infotainment kan terug vinden en de navigatie. De navigatie zelf is niet echt up to date, wat wel spijtig is, er staan nog plaatsen in die al een paar jaar geleden zijn afgebroken.

Je kan dit natuurlijk oplossen door de smartphone-integratie via Apple CarPlay (draadloos) en de Android Auto (bekabeld) wat je standaard op alle Toyota Corolla’s vindt. Onder het scherm vindt men nog steeds de handig bereikbare knopjes om de klimatisatie te bedienen. De Corolla TS is een ruime wagen in de breedte en lengte, in de hoogte persoonlijk iets minder. Ik ben 1m87 groot en zat met mijn hoofd tegen de dakhemel, deze wagen had als optie het panoramisch open dak. Was dit niet aanwezig dan was dit waarschijnlijk geen probleem geweest, maar niet veel extra hoofdruimte dus.

In deze Toyota Corolla TS zat de 2.0 liter benzine motor gekoppeld aan de 5de generatie hybride technologie wat samen 196 DIN-pk (144kW) creëert en een spurt kan maken van 0 naar 100 in 7,4 seconden. De elektromotor wordt gevoed door een nieuwe lithium-ion hybride batterij die meer vermogen kan leveren en toch kleiner en lichter is geworden wat natuurlijk zorgt voor meer kofferruimte. Tijdens het rijden merk je weinig tot niets van de overgang tussen de elektromotor of de verbrandingsmotor. Wat je wel opmerkt is het verbruik, deze is op de Toyota Corolla TS slecht 4.5 l/100km, zelf getest in gemengd verkeer, wat zeker niet slecht is.

Wat ook verbeterd is op de wagen zijn de veiligheidssystemen, welke standaard op alle Toyota Corolla-modellen zijn voorzien. Zo hebben ze nieuwe hardware geplaatst en de software verbeterd zodat de wagen nog sneller stopt bij een frontale botsing, een verbeterde Lane Trace Assist die veel natuurlijker aanvoelt en geen gekke maneuvers uitvoert en nog zoveel meer om op te noemen. 

Conclusie

De Toyota Corolla TS is een knappe dynamische wagen die zeer aangenaam rijdt zowel voor het rustige stadsverkeer of als het wat sportiever mag.  De Corolla TS kan je in een 1.8 of deze 2.0 hybride verkrijgen en in verschillenden versies. Deze Corolla TS 2.0 hybride die wij hebben getest was in de Premium versie en hier is de startprijs 44.380 euro, dan heb je al veel auto met een laag verbruik en 10 jaar garantie.

    PLUS

  • Verbruik

  • Rijcomfort / goed werkende veiligheidssystemen

  • 10 jaar garantie

    MIN

  • Hoofdruimte

  • Navigatie

KIA EV9 GT-Line

KIA EV9 GT-Line De KIA EV9 is een wagen die best wel voor wat commotie zorgt wat betreft het design, we kregen zelden zoveel opmerkingen.

Lees verder »

Audi A3 allstreet 40 TFSI e

Audi A3 allstreet 40 TFSI e Met zijn karakteristieke offroaddesign en grotere bodemvrijheid onderscheidt de A3 allstreet zich van bij de eerste aanblik van de

Lees verder »